Jakiego sprzętu potrzebujemy do ćwiczeń jogi w domu?Połóż ręce przed sercem, jeśli uprawiasz jogę: dla wielu z nas Joga zajmuje szczególne miejsce w naszym życiu. Robimy to, aby zachować formę, wyrzeźbić naszą mentalną przestrzeń, a może to tylko wymówka, aby kupić kolejną parę legginsów z Lycry. „Joga jest pierwszym produktem globalizacji i najbardziej udanym” – mówi Stephanie Seaman, autorka the subtle Body: the Story of Yoga in America. Głośne oświadczenie, ale liczby mówią same za siebie.

Znalezienie czasu na wprowadzenie zajęć jogi do dnia może być trudne: nie zawsze masz czas na zajęcia, ponieważ być może jesteś zbyt zajęty pracą / rodziną; joga jest droga; może być zastraszająca; twoja mata jest umieszczona w odległości cala od innych i trudno będzie Ci się skupić z tą damą, która oddycha z otwartymi ustami obok ciebie; po kilku miesiącach i miesiącach nadal nie możesz się dotknąć.. I wkrótce się poddaliśmy. Ale jest prosta i bezpłatna alternatywa, jedyne czego potrzebujesz to trochę samodyscypliny. Joga w domu.

Niezależnie od tego, czy Twoim celem jest zrobienie więcej jogi poza regularną cotygodniową lekcją, czy też uporządkowanie i ulepszenie swojej indywidualnej praktyki, Vogue wyjaśnia Ci wszystko, co musisz wiedzieć, aby ćwiczyć jogę w domu i zrobić to dobrze.

Jakiego sprzętu potrzebujemy do ćwiczeń jogi w domu?

Trzy podstawowe Vertue do ćwiczeń jogi w domu to: „moja Mata Do Jogi, dużo wysiłku i pozostawienie telefonu w innym pokoju (jeśli używasz telefonu do ćwiczeń jogi, Wyłącz powiadomienia. I nie sprawdzaj poczty)!”.
Potrzebna jest tylko niewielka przestrzeń w domu, ale bardzo ważne jest, aby mieć:

  • Mat: te z Yogi naked są jednymi z najlepszych na rynku i są dostarczane na całym świecie.
  • Miękka poduszka: idealna do medytacji w pozycji siedzącej lub leżącej oraz podstawowe narzędzie do Yin.
  • Bloki i paski: każdy z nas ma inny kształt i elastyczność, a bloki (lub cegły) i paski pomagają sprawić, by pożądany obszar ciała działał.
  • Mała szuflada: jeśli lubisz ćwiczyć jogę podczas słuchania muzyki lub audioprzewodnika.
  • Budzik analogowy: jeśli wolisz pozostawić narzędzia cyfrowe poza przestrzenią, w której ćwiczysz jogę (lub ekran wideo, jeśli ćwiczysz jogę, postępując zgodnie z samouczkiem online).

Idealne miejsce na zajęcia jogi w domu?

Idealne miejsce na zajęcia jogi w domu?„Nie ma idealnej przestrzeni fizycznej, ważne jest, aby kultywować wnętrze” – mówi Vertu. „A środowisko, w którym żyjesz, nie powinno cię zniechęcać, chociaż łatwiej to powiedzieć niż zrobić, ale twój ostateczny cel jest taki”. Wybierz Tak pustą i cichą przestrzeń, jak to możliwe. Jeśli chcesz, możesz stworzyć odpowiednią atmosferę, paląc kadzidło lub szałwię lub zapalając świecę. Rób to, co sprawia, że czujesz się lepiej, nikt na ciebie nie patrzy. Jeśli nieuchronnie zostaniesz przerwany przez kota, twoje dzieci lub kogoś, kto dzwoni do drzwi, zrób sobie przerwę, wiesz, że możesz wznowić sesję w dowolnym momencie, w ciągu dnia lub tygodnia.

Jaki rodzaj jogi jest najlepszy do ćwiczeń w domu?

Nie musisz wybierać konkretnego rodzaju jogi, aby zrobić to w domu, po prostu spróbuj dowiedzieć się, czego potrzebuje twoje ciało tego dnia. Chcesz zrobić trochę rozciągania po ciężkim tygodniu na siłowni? Złagodzić zmęczenie po tygodniu spędzonym przy biurku i przed komputerem, 8 godzin dziennie? Czy potrzebujesz złagodzić niepokój i stres? A może wstrząs energetyczny zamiast (lub razem) kofeiny?
Wspaniałą rzeczą w jodze w domu jest to, że możesz wybrać swoje ulubione ćwiczenia z różnych typów; lub wybierz samouczek online lub aplikację, która Ci pomoże (patrz poniżej). Jeśli uprawiasz jogę bez nauczyciela, zacznij od kilku prostych i krótkich ćwiczeń, takich jak Powitanie Słońca A lub B, aby pomóc ci je zapamiętać i powtórzyć do końca.

Rodzaje jogi

Aby zainspirować swoją „domową” praktykę, oto krótki przewodnik po różnych rodzajach jogi, które są zwykle nauczane w studio, od najbardziej energicznych po najbardziej celowe tabletki nasenne:

* Rocket, Dynamic Vinyasa i Ashtanga są bardzo energicznymi typami i zawierają bardzo instagrammable pozy, takie jak balansowanie ramion i pompki do tyłu (nie bądź zbyt narcystyczny!).
* Mandala: jest to bardzo dynamiczna joga z ruchami 360° na macie, a zajęcia są zwykle oparte na odpowiednich elementach i obszarach ciała, nad którymi należy pracować: woda (biodra i pachwina), ogień (skręcanie i „rdzeń”), Ziemia (ścięgna i pompki do przodu) i powietrze (przód ciała i tył pompki).
* Jivamukti: jest to rodzaj dynamicznej jogi, z innym filozoficznym lub etycznym skupieniem każdego miesiąca.
* Kundalini: ma na celu stymulowanie określonej energii psychicznej (dla niektórych seksualnej lub twórczej) poprzez medytację, mantry, śpiewy, oddychanie i ruch.
* Iyengar: koncentruje się na wyrównaniu i formie, a także wykorzystuje wiele narzędzi i doskonale nadaje się do rehabilitacji po urazie.
* Hatha w sanskrycie jest słowem obejmującym wszystkie rodzaje jogi, ale na Zachodzie odnosi się do łagodniejszego i umiarkowanie dynamicznego rodzaju jogi.

Ile czasu masz do dyspozycji?

Po podjęciu decyzji, czego potrzebuje ciało i umysł, następnym krokiem jest ustalenie, ile czasu masz na stanie. Jak powie Ci wielu nauczycieli, twoje wysiłki nigdy nie zostaną zmarnowane, bez względu na to, czy masz 5 czy 45 minut. Jeśli weźmiesz udział w kursie Online, zabiegi mogą trwać od 10 do 90 minut. Jeśli uprawiasz jogę samodzielnie, Ustaw 10-minutowy minutnik, aby wiedzieć, kiedy rozpocząć sekwencję zamykania. Możesz także użyć innych sposobów, takich jak ćwiczenie jogi przez czas potrzebny na zaparzenie herbaty, napełnienie wanny lub, dla partnera, przygotowanie śniadania dla dzieci. Elastyczny, pod każdym względem.

Najlepsza muzyka Do Ćwiczeń Jogi 

Marcus Veda, były DJ, a obecnie londyński instruktor jogi rakietowej, mówi, że ważne jest powiązanie rytmu z oddychaniem: „optymalne oddychanie dla jogi jest spokojne, powolne i kontrolowane, aby zwiększyć koncentrację i regulować układ nerwowy. Jednak wiele osób ma tendencję do wykonywania krótszych i mniej kontrolowanych oddechów, więc podążanie za określonym rytmem służy do ciągłego przypominania o prawidłowym oddychaniu”. Jego formuła jest bardzo dokładna: „Połącz ruch i oddech na ścieżce dźwiękowej, którą specjalnie mieszam i w tempie, które utrzymuje liczbę oddechów do 10 na minutę, ale mimo to, aby uniknąć, że jogin czujesz się zestresowany lub niespokojny, ponieważ brakuje mu oddechu: 69 uderzeń na minutę to rytm idealny, a wszystkie moje miksy opierają się na tej zasadzie”. Jeśli chcesz stworzyć własną listę odtwarzania, Veda poleca artystów takich jak Petit Biscuit, John Hopkins, Niels Fram i James Blake lub, dla wygody, wybierz jedną z jego miksów na Soundcloud.

Najlepsze samouczki online

Zanim zaczniesz ćwiczyć jogę w domu, jeśli to możliwe, weź udział w kilku zajęciach lub pracuj z nauczycielem, pomoże Ci to prawidłowo wykonywać pozy i prawidłowo oddychać. „Joga (i pozy) zostały wynalezione na długo przed narodzinami internetu, więc nauka online nie jest najlepsza”-mówi Vertu. „Jednak wielu bardzo dobrych mistrzów uczyło się od samouków z książek lub ćwiczyło jogę w domu, więc nie trzeba najpierw chodzić na zajęcia, może to potrwać nieco dłużej”.

Odkryj jogę rąk

Odkryj jogę rąk

Jest ich wiele i każdy z nich ma sens. Pomagają Ci ćwiczyć, medytować, a nawet w codziennym życiu! Mudra oznacza pieczęć, gest lub znak. Są

Czytaj dalej »
Joga rozciąganie dla początkujących

Joga rozciąganie dla początkujących

Zgodnie z zaleceniami osobistych trenerów odcinki są integralną częścią naszego treningu, ponieważ pomagają nam uniknąć kontuzji i poprawić elastyczność i mobilność. Istnieje kilka odcinków jogi

Czytaj dalej »
Czy joga jest leczeniem depresji?

Czy joga jest leczeniem depresji?

Widzimy to w telewizji, w filmach, na siłowni, gdziekolwiek. Wszyscy mówią o jodze i wszystkich jej fizycznych, psychologicznych, duchowych, transcendentalnych korzyściach i tak dalej, że

Czytaj dalej »
Jak joga wpływa na zdrowie?

Jak joga wpływa na zdrowie?

Joga to praktyka łącząca ciało, oddech i umysł. Ta praktyka wykorzystuje postawy fizyczne, ćwiczenia oddechowe i medytację w celu poprawy ogólnego stanu zdrowia. Joga ewoluowała

Czytaj dalej »