Jak joga wpływa na zdrowie?

Jak joga wpływa na zdrowie?

Joga to praktyka łącząca ciało, oddech i umysł. Ta praktyka wykorzystuje postawy fizyczne, ćwiczenia oddechowe i medytację w celu poprawy ogólnego stanu zdrowia. Joga ewoluowała jako praktyka duchowa tysiące lat temu. Obecnie większość ludzi na Zachodzie uprawia jogę jako ćwiczenie i w celu zmniejszenia stresu.Korzyści z jogi Joga może poprawić ogólny poziom sprawności oraz poprawić postawę i elastyczność. Możesz także:

  • Obniżyć ciśnienie krwi i częstość akcji serca
  • Pomóc ci się zrelaksować
  • Popraw swoją pewność siebie
  • Zmniejsz stres
  • Popraw swoją koordynację
  • Popraw swoją koncentrację
  • Pomóc ci lepiej spać
  • Wspomaganie trawienia

Ponadto praktyka jogi może również pomóc w następujących warunkach:

  • Alarm
  • Ból pleców
  • Depresja

Kto powinien podjąć środki ostrożności?

Joga jest ogólnie bezpieczna dla większości ludzi. Ale może być konieczne unikanie niektórych pozycji jogi lub zmiana pozycji, jeśli:

  • Jest w ciąży
  • Masz wysokie ciśnienie krwi
  • Ma jaskrę
  • Ma rwę kulszową

Pamiętaj, aby poinformować swojego instruktora jogi, jeśli masz którąkolwiek z tych chorób lub jakiekolwiek inne obrażenia lub problemy medyczne. Wykwalifikowany nauczyciel jogi powinien być w stanie pomóc Ci znaleźć pozycje, które są dla ciebie bezpieczne.

Style jogi

Istnieje wiele różnych rodzajów lub stylów jogi. Wahają się od łagodnych do bardziej intensywnych. Niektóre z najpopularniejszych stylów jogi to:

  • Ashtanga lub joga mocy. Ten rodzaj jogi oferuje bardziej wymagające ćwiczenia. W tych klasach szybko przechodzisz z jednej pozycji do drugiej.
  • Bikram lub gorąca joga. Wykonujesz serię 26 pozycji w pomieszczeniu o temperaturze od 95 ° F do 100 ° F (35°C i 37, 8°C). Celem jest rozgrzanie i rozciągnięcie mięśni, więzadeł i ścięgien oraz oczyszczenie ciała z potu.
  • Hatha Joga. Czasami jest używany jako ogólny termin jogi. Zwykle obejmuje zarówno oddychanie, jak i pozy.
  • Całościowy. Delikatny rodzaj jogi, który może obejmować ćwiczenia oddechowe, śpiew i medytację.
  • Iyengar Styl, który kładzie duży nacisk na precyzyjne dopasowanie ciała. Możesz także utrzymywać pozy przez dłuższy czas.
  • Kundalini. Podkreśla wpływ oddychania na pozy. Celem jest uwolnienie energii z dolnej części ciała, aby mogła poruszać się w górę.
  • Winioga. Ten styl dostosowuje pozy do potrzeb i umiejętności każdej osoby oraz koordynuje oddychanie i pozy.

Jak zacząć?

Poszukaj zajęć jogi w lokalnej siłowni, centrum medycznym lub studiu jogi. Jeśli dopiero zaczynasz ćwiczyć jogę, zacznij od klasy dla początkujących. Porozmawiaj z instruktorem przed klasą i poinformuj go o wszelkich urazach lub stanach, które możesz mieć.
Możesz zapytać o doświadczenie i szkolenie instruktora. Jednak chociaż większość instruktorów miała pewne formalne szkolenie, nie ma certyfikowanych programów nauczania jogi. Wybierz instruktora, z którym lubisz pracować, który nie wymaga od ciebie sposobów, które sprawiają, że czujesz się niekomfortowo.

Jak zapobiegać urazom?

Chociaż joga jest ogólnie bezpieczna, nadal możesz zostać ranny, jeśli wykonasz niewłaściwą pozycję lub zbyt wiele jest wymaganych. Oto kilka wskazówek, jak zachować bezpieczeństwo podczas uprawiania jogi.

  • Jeśli masz chorobę, porozmawiaj ze swoim lekarzem przed rozpoczęciem jogi. Zapytaj, czy są jakieś pozy, których powinieneś unikać.
  • Zacznij powoli i naucz się podstaw, zanim przesadzisz.
  • Wybierz klasę, która jest odpowiednia dla Twojego poziomu. Jeśli nie masz pewności, zapytaj nauczyciela.
  • Nie wymagaj się poza poziomem komfortu. Jeśli nie możesz wykonać pozycji, poproś nauczyciela, aby pomógł Ci ją zmienić.
  • Zadawaj pytania, jeśli nie wiesz, jak zrobić pozycję.
  • Weź ze sobą butelkę z wodą i pij dużo wody. Jest to szczególnie ważne w gorącej jodze.
  • Noś ubrania, które pozwalają swobodnie się poruszać.

Dodaj komentarz