Jakie są różne rodzaje jogi i co wybrać?

Jakie są różne rodzaje jogi i co wybrać?

Joga jest coraz bardziej popularną dyscypliną ze względu na wiele zalet. W oparciu o przykazania przodków joga ma na celu relaks, a jednocześnie tonizuje ciało i pomaga uwolnić energię. Jest to idealne lekarstwo na wszystkie współczesne zaburzenia: bóle stawów, stresy, zaburzenia snu… Jeśli jesteś przekonany, powstaje pytanie: jak wybierać spośród wielu istniejących rodzajów jogi? Podążaj za przewodnikiem!

Jak wybrać odpowiedni rodzaj jogi?

Aby wybrać odpowiedni rodzaj jogi, należy wziąć pod uwagę kilka kryteriów:
Twój cel: czy szczególnie chcesz się zrelaksować i medytować, czy chcesz uzyskać elastyczność i energię fizyczną? Odpowiedź na to pytanie pomoże Ci w wyborze.

  • Dynamizm: istnieją bardziej dynamiczne style jogi niż inne. To zależy od ciebie, aby wybrać w zależności od potrzeb.
  • Twoja kondycja fizyczna: jeśli jesteś starszy lub cierpisz na przewlekłą chorobę, unikaj bardzo dynamicznej jogi i zacznij delikatnie.
  • Dostępność: jeśli mieszkasz w małym mieście, jest bardzo prawdopodobne, że nie masz wyboru spośród wielu stylów jogi! Na pewno znajdziesz zajęcia jogi Hatha, Ashtanga lub Vinyasa, ponieważ są to najpopularniejsze rodzaje jogi.

Najlepszym rodzajem jogi dla początkujących jest Hatha Joga. Zapozna cię z podstawowymi pozycjami używanymi w jodze, niezależnie od stylu i zasad oddychania. Ponadto niekoniecznie wymaga elastyczności i siły fizycznej i można go łatwo dostosować.

Jakie są różne rodzaje jogi?

Pełny przegląd, od najprostszych i tradycyjnych po najnowocześniejsze i konkretne.

Jakie są różne rodzaje jogi?

Hatha Joga

Hatha joga jest jednym z najpopularniejszych stylów jogi . Jest to raczej delikatny styl jogi, który jest idealny, aby rozpocząć w jodze i nauczyć się podstawy pozy przed przejściem do stylu jogi bardziej dynamiczny lub trudne, jak Ashtanga jogi. Celem hatha jogi jest przede wszystkim relaks poprzez połączenie oddechu i pozycji.

Jego zalety: zwiększona koncentracja, zwiększona witalność, wydłużenie oddechu, ulga w stresie.

Ashtanga Yoga

Ashtanga jest również jednym z najpopularniejszych rodzajów jogi. Podobnie jak większość dzisiejszych stylów jogi, opiera się na ogólnych pozach i praktykach, chociaż jego współczesna forma została teoretyzowana dopiero w latach siedemdziesiątych przez K. Pattabhi Jois. Ashtanga jest bardzo zbliżona do jogi Vinyasa. Opiera się na szybkiej i energicznej sekwencji pozycji (wszystkie te same pozy i zawsze w tej samej kolejności) i jest bardzo surowy i wymagający fizycznie! Dlatego jest idealny dla osób, które szukają bardzo dynamicznego stylu jogi, aby rozwijać zarówno swoją siłę, jak i elastyczność oraz rozwijać energię.

Jego zalety: eliminacja toksyn, poprawa wytrzymałości i elastyczności, wzmocnienie stawów oraz zmniejszenie stresu i niepokoju.

Vinyasa Yoga

Vinyasa Joga jest jednym z najbardziej dynamicznych stylów jogi. Został stworzony w 1980 roku, najpierw jako odmiana Ashtanga Yoga. Ale w przeciwieństwie do Ashtanga Yoga, pozy mogą się zmieniać podczas każdej sesji. W sanskrycie „Vinyasa” oznacza „miejsce w określony sposób”, aw rzeczywistości Joga Vinyasa opiera się również na wyrównaniu ciała. Kolejna cecha jogi Vinyasa: każda pozycja jest połączona w określony sposób, przejście jest równie ważne jak sama pozycja w praktyce. Vinyasa Joga jest dostępna dla wszystkich. Aby dowiedzieć się, czy ten rodzaj jogi jest dla Ciebie odpowiedni, najlepiej spróbować, ponieważ kursy mogą się znacznie różnić w zależności od nauczycieli.

Jego zalety: Vinyasa yoga pozwala poprawić postawę ciała, a także pracować z oddychaniem, aby osiągnąć większą wytrzymałość i wewnętrzne samopoczucie.

Bikram joga

Bikram joga została opracowana około trzydzieści lat temu przez Bikram Choudhury. Szczególną cechą tego rodzaju jogi jest to, że jest praktykowana w pomieszczeniu ogrzewanym do 40°C! Podczas sesji wykonujesz serię 26 pozycji (wciąż ta sama seria), a szczególnie dużo się pocisz. Dlatego ważne jest, aby pozostać uwodnionym podczas sesji.
Bikram joga nie jest zalecana dla osób cierpiących na problemy sercowo-naczyniowe (na przykład w saunie!).

Jego zalety: pozwala, dzięki potowi, szybko eliminować toksyny, ale ciepło w pomieszczeniu pozwala również ograniczyć ryzyko urazu mięśni, a tym samym wydłużyć mięśnie głęboko. W ten sposób pomaga oczyścić organizm, ale także wzmacnia układ odpornościowy i spowalnia starzenie.

Yin Yoga

Głównym celem Yin jogi jest relaks, zarówno fizycznie, jak i psychicznie. Ten styl jogi wymaga minimalnego wysiłku, polega na łączeniu (i utrzymywaniu) pozycji przez długi czas, wspomaganych przez różne akcesoria, takie jak koce lub bloki do jogi. Jest idealny wieczorem lub w weekendy, aby złagodzić stres tygodnia.Yin Yoga to rodzaj jogi, która nie wymaga dużej elastyczności. Dlatego jest to bardzo pożądane dla wszystkich, nawet tych o dużej sztywności.

Jego zalety: czują się szczególnie w umyśle, relaksują i tonizują, pozwalają czuć się spokojnym, ponieważ łagodzą stres.

Joga prenatalna dla kobiet w ciąży. Mieszanka hatha jogi i Jogi Kundalini pomaga przyszłym mamom czuć się dobrze fizycznie i psychicznie oraz przezwyciężyć trudności związane z ciążą. Opiera się głównie na ćwiczeniach oddechowych i relaksacyjnych. Po nim może nastąpić Joga poporodowa, aby pomóc mamom odzyskać równowagę i złagodzić stres związany z ciążą i porodem.Oczywiście istnieje wiele innych rodzajów jogi, mniej lub bardziej ekstrawaganckich. Możesz wybrać dowolny rodzaj klasy jogi! Kluczem jest znalezienie formy jogi, która odpowiada twoim potrzebom i celom, ale najważniejsze jest to, co sprawia, że czujesz się dobrze. W końcu jest to główny cel jogi.

Dodaj komentarz