PRAKTYCZNY PRZEWODNIK DLA POCZĄTKUJĄCYCH JOGINI

W końcu zdecydowałeś się wypróbować klasę jogi! Złe jest to, że nie wiesz od czego zacząć. Istnieje wiele podstawowych wątpliwości, które pojawiają się w umysłach każdego początkującego, ten post ma służyć jako praktyczny przewodnik i pomóc w ich oczyszczeniu, aby rozpoczęcie przygody z jogą było o wiele łatwiejsze i przyjemniejsze.

PRAKTYCZNY PRZEWODNIK DLA POCZĄTKUJĄCYCH JOGINI

WYBÓR RODZAJU JOGI

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to trochę badań. Oferta zajęć w szkołach i siłowniach jest bardzo szeroka i przytłaczająca, gdy nie znasz dyscypliny; zły wybór może demotywować najbardziej entuzjastycznych, dlatego należy wybrać styl, który pasuje do Twojego statusu, charakteru i zdolności fizycznych.Poświęć trochę czasu na przeczytanie opisu każdej metody. Dla większości początkujących zaleca się rozpoczęcie od klasy Hatha lub vinyasa jogi, zależy to od tego, czy masz mniej lub bardziej dynamiczne ćwiczenie.Najważniejszym szczegółem jest to, że uczęszczasz na zajęcia na poziomie podstawowym, aby się nie przestraszyć. Jeśli twoja kondycja jest dobra i czujesz się komfortowo, zapytaj nauczyciela, czy następnym razem możesz spróbować klasy pośredniej. Możesz sprawdzić listę najpopularniejszych stylów jogi, klikając tutaj.

ZNAJDŹ SWOJĄ KLASĘ

Internet bardzo pomaga znaleźć Centrum Jogi w obszarze, w którym mieszkasz lub pracujesz. Bardzo ważne jest, abyś był wygodny i dostępny, ponieważ nawet jeśli polecono Ci najlepsze studio jogi w mieście, jeśli nie masz go w pobliżu, trudniej jest wyrównać harmonogramy i przestaniesz iść. Po wybraniu studia zachęcam do wypróbowania ze wszystkimi nauczycielami, dopóki nie wymyślisz takiego, który „kliknie” cię, co pomoże Ci zaangażować się w praktykę i da Ci motywację. Na wielu stronach oferują tygodnie próbne, co jest bardzo przydatne, aby dowiedzieć się, z kim najbardziej lubisz chodzić na zajęcia.

CO POWINIENEM NOSIĆ?

To pytanie jest proste, przede wszystkim dla siebie. Większość centrów jogi ma niezbędny sprzęt dla studentów, aby łatwo uzyskać dostęp do ćwiczeń: antypoślizgowe Maty i podpory, takie jak cegły, paski, poduszki i koce, zaprojektowane w celu ułatwienia pozycji. Ze swojej strony najlepiej jest nosić wygodną, elastyczną i oddychającą odzież, najlepiej dopasowaną, aby koszulka nie spadła Ci Na twarz w określonych pozach, a nauczyciel dobrze widzi Twoją sylwetkę i może cię poprawić.

CO POWINIENEM NOSIĆ?

CZEGO MOŻNA OCZEKIWAĆ OD PIERWSZEJ KLASY

Struktura większości zajęć jogi jest bardzo podobna. Nauczyciel może zacząć od trzykrotnego śpiewania mantry” Om”, prowadząc ćwiczenia oddechowe lub krótką medytację. Następnie następuje rozgrzewka, a następnie bardziej energiczne pozy, które łączą się z innymi rozciągnięciami w progresji, aż osiągną punkt, w którym intensywność zaczyna spadać i kończy się relaksacją. Następnie praktyka zwykle kończy się kolejną rundą om. Nazwy pozycji są w sanskrycie i to nie zabrzmi dla ciebie, ale nie martw się, nauczyciele tłumaczą je również na język hiszpański i udzielają wielu instrukcji, abyś mógł ich przestrzegać. Zwykle trochę się gubię na początku, ale to także część zabawy. Pamiętaj, że następnego dnia prawdopodobnie odczuwasz ból lub masz igły.

CO JEŚLI NIE MAM DOSTĘPU DO STUDIA JOGI?

Jeśli chodzi o rozpoczęcie praktyki, naprawdę wskazane jest, aby zrobić to z nauczycielem osobiście, ponieważ poprowadzi cię on indywidualnie przez wszystko. Ale jeśli twoja logistyka nie pozwala Ci uczestniczyć w zajęciach, filmy z jogą online są dobrą opcją; pamiętaj, że w tym obszarze oferta jest mnożona przez 20 i łatwiej ją przegapić, dlatego dobrym pomysłem jest udanie się na poważną platformę z konkretnym programem dla początkujących.

Dodaj komentarz